Fitnessfestivalen 2020

"Fitnessfestivalen har blivit ett naturligt val för oss"

Företaget Smartshake prioriterar att synas på Fitnessfestivalen - här berättar Sales Director Clas Enstedt om varför det är så.

Varför väljer ditt företag att ställa ut på Fitnessfestivalen?
– Vi har som strategi att synas på en större mässa inom fitness, på vår hemmamarknad, varje år. Fitnessfestivalen har blivit ett naturligt val för oss då vi anser att festivalen är av betydande storlek och drar till sig mycket företag i branschen samt har en stor mängd besökare.

 

Vad anser du personligen är det bästa med festivalen?
– För mig blir Fitnessfestivalen en mötesplats, ett tillfälle att träffa en stor del av företagen i branschen och ger mig även möjligheten att komma i kontakt med de svenska slutkunderna.

 

Varför är det bra som företag att synas på Fitnessfestivalen?
– Det är alltid bra att synas. Deltar man som företag på Fitnesfestivalen visar man de mest hängivna inom fitness att man är att räkna med, att man som företag är aktivt och att man vill komma nära sina trognaste konsumenter.

 

Intervju gjord januari 2020.

Varför ställa ut?

• 74% av våra besökare planerar att besöka Fitnessfestivalen 2020
• 68% av besökarna är här för att testa nya produkter/tjänster
• 66% av besökarna handlar av utställarna på plats