Event, målgrupper och tre händelserika dagar
Planerna är i full gång inför Fitnessfestivalen 2018. Här hittar du som funderar på att boka monter information om Fitnessfestivalen och varför du ska boka monter till årets viktigaste helg inom träning, fitness och aktiv hälsa.
Samlingsplats för ledande företag: Fitnessfestivalens koncept är att ha en neutral, öppen, tolerant och inspirerande marknadsplats för trender och nyheter inom fitness och gymträning på ett brett plan, för att visa denna växande folkrörelse.
Större yta & fler event
Vi planerar nya och större publikdragande event 2018.
Scandinavian Club Business Days och Tränardagarna
Parallellt avhålls Scandinavian Club Business Days för klubbträningsindustrin, de populära Tränardagarna samt Sveriges äldsta och största fysiktävling; Luciapokalen, som lockar tusentals åskådare.
Nya målgrupper & digital penetrering
Under denna händelserika storhelg får du 2018 inte bara träffa många konsumentkontakter, utan når i år även nya målgrupper och B2B-marknaden.
Fitnessfestivalen har i år Sveriges totalt sett största digitala plattform inom segmentet träning. Unika samarbeten med nyckelföretag i branschen gör att Fitnessfestivalen 2018 sammantaget kommer att synas, höras och ses mer och i fler starka kanaler. Allt kryddat med eget, marknadsföringspaket i print, digitalt samt ”på stan”.
Samlingsplats för ledande företag
Hela idén kring Fitnessfestivalen är att ha en neutral, öppen och tolerant marknadsplats för trender och nyheter inom det stadigt växande fenomenet fitness- och gymträning, för att visa den bredd som denna moderna folkrörelse har.
Tre händelserika dagar
Detta är en mässa utöver det vanliga. I vårt stora Fitnessexpo har våra utställare fina festivalerbjudanden och på Exposcenen, i Top Speakers Corner och på Aktivitetsscenen pågår mer än 300 programpunkter från öppning till stängning under tre späckade dagar, fyllt med starka, ledande och inspirerande profiler, föreläsningar, avslöjande talk-shows och atletiska uppvisningar och spännande tävlingar.
Affärsområdet
I A-hallen hittar du Affärsområdet. I ett ”Showroom” på en yta om ca 5 000 kvm samlas de ledande leverantörerna och presenterar träningstrender och spännande nyheter.